• slid

Najczęstsze błędy popełniane przy odchudzaniu

FIT figura

Obecnie jednym z najpopularniejszych trendów jaki panuje w społeczeństwie jest fit figura. Moda na zdrowy tryb życia króluje wśród osób, którym zależy na lepszym samopoczuciu, smuklejszej sylwetce oraz lepszej kondycji. Jak doskonale wszyscy wiemy zdrowa i dobrze zbilansowana dieta jest niezwykle ważna. Jednak uzupełnieniem każdej diety jest aktywny tryb życia.  Aby dieta i ćwiczenia były skuteczne należy wprowadzić do swojego życia zdrowe nawyki, które potrafią nasze codzienne przyzwyczajenia zmienić o 180 stopni. Przy rozpisaniu diety należy w pierwszej kolejności zwrócić uwagę na nasz stan zdrowia. Osoby, które są na specjalistycznych dietach, wykluczających alergeny, muszą pamiętać, aby ich dieta była pełnowartościowa i odpowiednio dobrana. Aby nasza dieta przyniosła zamierzony efekt, należy się stosować do poniższych wytycznych. Oto lista najczęstszych błędów, które popełniamy podczas odchudzania:

  • Dieta cud– niestety wbrew powszechnym opiniom, musimy sobie zdawać sprawę z tego, że dieta cud nie istnieje.
  • Regularne odżywianie – ilość posiłków, które spożywamy w ciągu dnia powinna być dopasowana do naszego zapotrzebowania energetycznego. Jedni potrzebują 5 posiłków w ciągu dnia, inni tylko 2. Jednak najważniejsze jest to, aby posiłki były spożywane regularnie, o określonych porach.
  • Przetworzona żywność– stosowanie tych produktów w naszym codziennym menu powinno być absolutnie zabronione. Przetworzona żywność , czyli przede wszystkim produkty typu fast food, żywność w proszku czy gotowe dania powinna być ograniczona do minimum.
  • Warzywa i owoce– najczęstszym błędem podczas odchudzania jest spożywanie zbyt małej ilości warzyw i owoców. Każdy posiłek powinien zawierać określoną ilość warzyw i owoców, ponieważ to dzięki nim dostarczamy do naszego organizmu witamin, mikro i makro składników.
  • Węglowodany– ilość spożywanych węglowodanów w trakcie dnia będzie się różnić. Osoby, które prowadzą bardzo aktywny tryb życia, dostarczają zupełnie inna ilość węglowodanów niż osoby, które nie uprawiają żadnych sportów. Jednak warto zapamiętać zasadę, im więcej sportu tym więcej węglowodanów w ciągu dnia. Jeśli nie ćwiczymy, postarajmy się ograniczyć je do minimum.

Pamiętajmy także, że ciekawym uzupełnieniem każdej diety jest aktywny tryb życia. Możemy biegać, pływać  lub dopasować ćwiczenia do naszych możliwości. Będąc pod okiem profesjonalisty, który zadba o nasza dietę oraz wybór odpowiednich ćwiczeń, efekty uzyskamy bardzo szybko.

Dodaj komentarz